joi, 24 februarie 2011

Tips & Tricks pentru o Vacanta Reusita

Unii oameni vor sa aiba masini scumpe, telefoane ultimul racnet, ceasuri cu diamante! Eu prefer sa investesc banii in amintiri si aventuri si experiente noi. Ma gandesc ca la 70 de ani nu o sa ma incante asa mult ca m-am plimbat cu BMW-ul in tinerete dar ca o sa imi amintesc cu placere cum am hranit elefantii in Tailanda, cand am explorat dealurile Toscanei pe bicicleta (greu, dom'ne!) sau cand am zburat cu un deltaplan deasupra cascadei Victoria.

Si nu, nu trebuie sa coste o avere!



Va impartasesc descoperirile mele din decursul anilor despre cum iti poti permite o vacanta de vis:

  •  nu folosesc niciodata agentii de turism. E drept ca sunt si ele utile probabil - cand vrei sa mergi la un all-inclusive in Antalya, dar cum nu mi-am dorit niciodata asta pana acum, nu am apelat la ele. In rest, orice oferta ti-ar face o agentie, poti sa te descurci mai bine singur. Ai avantajul de a-ti crea un itinerariu exact asa cum iti doresti, de a gasi hotelul care sa iti ofere cel mai bun confort in functie de banii pe care esti dispus sa-i dai si esti liber sa iti organizezi timpul asa cum vreui, fara sa depinzi de vreun grup.

  • avioane  - foloseste motoare de cautare mari, cum ar fi skyscanner, kayak sau edreams.  Cauta atat din Bucuresti catre destinatia aleasa, dar si din alte orase mari din Europa avand in vedere ca pana acolo poti lua un low cost. (de exemplu - Bucuresti - Johannesburg este in jur de 800euro/persoana, dar Londra-Johannesburg poti gasti cu 550euro/persoana la care mai adaugi WizzAir pana in Londra). Aveti in vedere Air Asia daca va indreptati spre Asia de Sud Est sau Australia&Noua Zeelanda (am luat bilete Londra-NZ cu 670euro/persoana cu AirAsia).

  • pentru hoteluri intra pe tripadvisor. Regula mea e sa aleg hotelul cel mai bine plasat in clasament care se incadreaza in pretul meu. Daca ai un buget de 50 euro/noapte (pt o camera dubla) stabileste pe tripadvisor limita la 50 euro si iti va afisa doar hotelurile care se incadreaza in banii astia. Nu uita sa te uiti si la sectiunea de Bed&Breakfast, care de multe ori ofera servicii eceptionale la preturi foarte accesibile.

  • ai grija sa incluzi si activitati  care sa presupuna mai multa participare din partea ta. Desigur, muzeele sunt interesante, si unele - de neratat, dar o sa fie mult mai memorabil un curs de gatit, sau un tur al orasului care sa te duca in zone "off the beaten track", sau o sedinta de bar-hopping. Din nou, tripadvisor iti sare in ajutor - pentru fiecare destinatie exista categoria "Things to do" - de multe ori descoperi activitati intersante acolo.

  • intereseaza-te ce e de mancat bun unde mergi - nu vrei sa ratezi deliciile culinare specifice destinatiei tale.


  • cel mai important - informeaza-te foarte bine! Asta e secretul :D

6 comentarii:

  1. si pe tripadvisor asta nu stii cum se procedeaza cu plata?pe booking oare nu au preturi mai bune?merg in Londra in aprilie..ai cumva vreun sfat?:)multumesc,am gasit de curand acest blog dar imi place tot mai mult:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Anonim: tripadvisor este un site care clasifica hoteluri/restaurante in functie de parerile unor oameni care au fost acolo. Pe tripadvisor este afisat orientativ pretul pentru majoritatea hotelurilor, dar rezervarea nu o faci la ei ci fie pe site-ul hotelului direct, fie prin intermediari de genul booking.com, agoda.com sau altii.
    Eu, odata ce mi-am ales un hotel in functie de pozitia in clasamentul de pe tripadvisor.com, caut hotelul respectiv pe booking.com sau ma uit pe site-ul lor si asa imi fac rezervarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc pt raspuns..si modalitatea de plata o gasesc pe booking nu?am inteles ca se plateste doar in momentul cazarii la hotel?

    RăspundețiȘtergere
  4. In majoritatea cazurilor, pe booking.com, asa e - platesti cand ajungi la hotel. Totusi, unele hoteluri, mai ales cele cu oferte promotionale, cer plata in avans.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe booking.com fiecare hotel are modul propriu de efectuare a platii. Modul de plata poate sa difere chiar si de la camera la camera (exemplu ar fi super ofertele care nu iti permit sa anulezi o rezervare). Toate detaliile privind modul de plata sunt disponibile la 'Hotel Policies'.

    Atentie: chiar daca un hotel solicita plata la momentul cazarii, exista posibilitatea ca in caz de no-show (adica daca le tragi teapa) sa iti debiteze cardul cu suma primei nopti sau chiar a intregului sejur. Aceste detalii sunt trecute tot la Hotel Policies.

    RăspundețiȘtergere